Targi mody męskiej Pitti Uomo to bez wątpienia jedno z największych wydarzeń mody męskiej na świecie. Co pół roku, Florencja staje się stolicą męskiej elegancji, przyciągając tysiące wystawców oraz tysiące osób zainteresowanych tematem mody męskiej – nie tylko panów.
Organizatorem tego wydarzenia jest włoska organizacja Pitti Immagine, która jest w ciągłym etapie rozwoju. Swoje pierwsze kroki stawiała w roku 1950, wtedy też zorganizowano pierwszy pokaz w Sala Bianca w Palazzo Pitti we Florencji. Cała lawina działań, z którą mieliśmy do czynienia w tamtym okresie, miała za zadanie przełamanie francuskiej hegemonii, która wówczas panowała w branży modowej. Pierwsza edycja Pitti Uomo natomiast odbyła się w roku 1972, a jej charakter na przestrzeni lat uległ dość znacznej zmianie.
Pierwotnie impreza ta miała charakter typowo targowy. Jej głównym celem było nawiązanie relacji między kupującymi a sprzedającymi artykuły związane z modą męską. Aktualnie, między innymi za sprawą internetu i kanałów social media , Pitti to również impreza towarzyska i niezwykle medialna. Co pół roku, do Florencji przyjeżdżają nie tylko „biznesmeni”, ale również blogerzy, dziennikarze czy trendsetterzy z całego świata.
Zgodnie z wcześniejszą zapowiedzią, zapraszam na fotorelację z drugiego dnia targów Pitti Uomo 91. Podobnie jak wczoraj, poniżej podrzucam partię zdjęć z tego niezwykłego wydarzenia. Partnerem mojego wyjazdu do Florencji jest natomiast firma Adam Feliks Próchnik.