Marki, którym zawdzięczamy kształt współczesnym produktom.

0 559

Znane marki – koszulka polo, okulary Ray-Ban Aviator, tak to wszystko się zaczęło.

Koszulka polo jak również kształt jednych z najpopularniejszych okularów na świecie „Ray-Ban Aviator” możemy dostrzec dzisiaj w niejednym sklepie z produktami odzieżowymi. Kupujemy je a następnie nosimy, często nawet nie zastanawiając skąd się wzięły. Otóż dzisiaj chciałbym przybliżyć historię tych dwóch produktów bo przecież nie od zawsze ludzie z nich korzystali.

Na pierwszy ogień idzie producent jednych z najpopularniejszych i innowacyjnych okularów przeciwsłonecznych „Ray-Ban”, obecnie firma kojarzona jest głównie z Włochami a dokładniej z Luxottica Grup, która w 1999 roku kupiła ją od założyciela popularnego producenta okularów grupy Baush & Lomb.

 

ray ban

 

To właśnie w Stanach Zjednoczonych na potrzeby amerykańskiego lotnictwa została zaprojektowana pierwsza para okularów znanych współcześnie jako model  „Ray-Ban Aviator” (ang. Lotnik). Historia zaczęła się w 1920 roku, wtedy to amerykanie zaczęli używać nowe, szybkie samoloty, które dały pilotom możliwość latania na dużej wysokości, i tu pojawił się problem. Piloci zaczęli skarżyć się na bóle głowy i choroby wysokościowe wywoływane przez blask słoneczny. W roku 1929 generał broni John MacCready zapytał jednego z głównych nowojorskich producentów sprzętu medycznego o możliwość zaprojektowania i wyprodukowania specjalnych okularów, które chroniłyby pilotów przed oślepiającym światłem wywołujące bóle głowy. W ten sposób na potrzeby amerykańskiej armii w roku 1936, został stworzony prototyp o nazwie „Anti-Glare”(ang. anty blask). Pierwsza wersja okularów miała plastikowe oprawki i zielone soczewki. W następnych latach plastikowe oprawki zastąpiono metalowymi a ostateczny model nosił nazwę „Ray-Ban Aviator”.

okulary męskie

Pierwotnie okulary miały służyć pilotom lecz z biegiem czasu oraz rozwoju firmy przenikły do życia codziennego. A wykorzystanie ich w takich produkcjach jak „Top Gun”, świetnie przełożyło się na ich komercjalizację.

 

okulary rayban

To właśnie grupie Bausch&Lomb, zawdzięczamy dzisiaj kształt jednych z najpopularniejszych modeli okularów na świecie.

 

Popularna koszulka Polo

Rene Lacoste od niego wszystko się zaczęło. Na przełomie XIX i XX wieku, gracze tenisa podczas meczów ubierali się w białe koszule z długimi, podwiniętymi rękawami, flanelowe spodnie i krawaty co wpływało negatywnie na komfort podczas gry. Z tego też powodu siedmiokrotny zwycięzca wielkoszlemowych turniej w grze indywidualnej, zdecydował porzucić ówczesny ubiór na rzecz zaprojektowanej przez siebie koszulki. Miała ona kołnierzyk, rozcięcie zapinane na guziki, krótki rękaw a wykonana była z bawełny. Po raz pierwszy wystąpił w niej podczas US Open w 1926 roku a w roku 1927, na lewej piersi zostało umieszczone logo krokodyla. Pozostali tenisiści też zapragnęli posiadać takie koszulki, dlatego też po przejściu na emeryturę Rene założył firmę wraz ze swym przyjacielem Andre Gillierem sprzedającą produkty z logo krokodyla.

 obrazek polo

Na zdjęciu po prawej Rene Lacoste, człowiek, któremu zawdzięczamy kształt współczesnej koszulki polo.

 

marki

 marki

Propozycja na łączenia koszulki Polo:

marki

Koszulka polo dobrze sprawdzi się sama ale też w połączeniu z marynarką. Łącząc ją z „Brogsami” czy typowo zaliczanymi do letniego obuwia „Mokasynami” oraz spodniami „Chino” uzyskamy świetny casualowy zestaw.

O czym należy pamiętać dokonując zakupu koszulki „Polo”?

  • unikamy wzorzystych, paskowanych koszulek,
  • skupiamy się na gładkich koszulkach z minimalistycznym znakiem/logo firmy na piersi, bądź całkowicie gładkich jednolitych kolorach.
  • sprawdzamy skład, tu warto postawić na 100% bawełny.

ZNane marki – odsumowanie

Nieustanna konkurencja w sporcie, jak ciągłe prace nad doskonaleniem wyposażenia armii jest głównym impulsem rozwoju wielu dziedzin gospodarki. A produkty, które na początku miały służyć wojsku i sportowcom znalazły zastosowanie w życiu codziennym. Przykładem tego stanu rzeczy są te dwie opisane marki.

 

5.00 avg. rating (94% score) - 1 vote