Dnia 19 listopada 2016 roku, odbyła się piąta edycja „Warszawy pod krawatem”. Wydarzenie to z każdym rokiem przyciąga coraz więcej osób zainteresowanych modą męską i męską elegancją. Fakt, iż znowu został pobity rekord frekwencji bardzo mnie cieszy, gdyż przy organizacji czwartej, jak i piątej edycji „WPK”, wspólnie z Janem i Rafałem, musieliśmy wykazać się maksymalnym zaangażowaniem. Zorganizowanie imprezy na kilkaset osób, nie mając przy tym praktycznego doświadczenia, zawsze wiąże się dużym ryzykiem, że coś pójdzie nie tak. Mimo to, również dzięki wsparciu naszych partnerów: Adam Feliks Próchnik, Malton&Kielman, Loake Shoemakers, EM Men’s Accessories, piątą edycję „WPK” śmiało można uznać za udaną pod każdym względem.
Piąta edycja „Warszawy pod krawatem” została podzielona na dwie części. Część merytoryczną, którą zapoczątkowaliśmy na czwartej edycji „WPK” (gościem specjalnym „WPK 04” był sam Luca Rubinacci), wzbogaciliśmy o pierwszy bal „Warszawy pod krawatem”.
Cześć pierwszą rozpoczęliśmy w samo południe a naszym pierwszym prelegentem podczas warsztatów był sam Adam Jarczyński. Poprzednie edycje „WPK” były zdominowane tematami bezpośrednio związanymi z modą męską i męską elegancją. Tym razem, postanowiliśmy wnieś trochę świeżości, odstawiając modę męską na dalszy plan. Nie od dziś bowiem wiadomo, że każdy dobrze ubrany mężczyzna powinien wiedzieć jak zachowywać się w towarzystwie. O tym co może, a czego nie powinien robić współczesny mężczyzna będąc na przyjęciu, najlepiej wie Adam Jarczyński. Pan Adam jest bowiem ekspertem od spraw związanych z etykietą oraz pasjonuje się zagadnieniami związanymi z protokołem dyplomatycznym. Ponadto, jest autorem książki „Etykieta w biznesie. Praktyczny przewodnik savoir-vivreu” oraz jest autorem bloga: dobremaniery24.pl.
Naszym drugim prelegentem był Mikael Malton, współwłaściciel firmy Malton&Kielman, specjalizującej się w wytwarzaniu na zamówienie akcesoriów skórzanych i toreb. Mikael, przy wsparciu Fredrika Thorséna, opowiadał o idei tworzenia zindywidualizowanych produktów oraz o procesie tatuowania skór. Firma Malton&Kielman była również partnerem wiodącym piątej edycji „WPK”.
Konkurs i wyróżnienia – 5 edycja „WPK”
Idea konkursu związanego z modą męską podczas „WPK” została zapoczątkowana na trzeciej edycji. Również podczas „Warszawy pod krawatem 05” postanowiliśmy nagrodzić osoby, które wyróżniły się ubiorem. Oczywiście trudno było jednoznacznie wskazać najlepiej ubranego uczestnika „WPK 05”, gdyż naszym zdaniem każdy zasługiwał na wyróżnienie. Mimo to, jury w składzie; Ireneusz Korzeniewski, Michał Karlak i Karol Rzeszutko, podjęło wyzwanie wyłonienia zwycięzcy. Oczywiście okazało się że jednogłośne wskazanie osoby, która zasługuje na główną nagrodę, nie było łatwe. Wyróżnionych zostało zatem trzy osoby, spośród których został wyłoniony zwycięzca. Wśród osób wyróżnionych znaleźli się: Marcin Osman, Tomasz Solis i Jakub Ziółkowski. Natomiast główną nagrodę i miano najlepiej ubranego uczestnika piątej edycji „Warszawy pod krawatem” otrzymał dżentelmen w dwurzędowym garniturze w prążek (Tomasz Solis).
Nagrodę główną, w postaci męskiej torby z najwyżej jakości skóry, ufundowała firma Malton&Kielman. Upominki dla pozostałych wyróżnionych osób ufundowała firma EM Men’s Accessories.
Po wręczeniu nagród w konkursie na najlepiej ubranego uczestnika „WPK 05”, nastąpiło ogłoszone wyników w konkursie internetowym, który polegał na zaprojektowaniu swojej wymarzonej torby. Organizatorem konkursu i fundatorem nagrody była firma Malton&Kielman.
Rozmowy kuluarowe – 5 edycja „WPK”
Oczywiście „WPK” to nie tylko wykłady! Tak jak przy pierwszym spotkaniu, tak i na piątej edycji, był również czas na rozmowy kuluarowe i wspólne zdjęcia. Uczestnicy mieli również możliwość na żywo zapoznania się z asortymentem marek, które wsparły naszą inicjatywę.
Autorką powyższych zdjęć jest: Katarzyna Purchalak z KP Multimedia.
Partnerzy „Warszawy pod krawatem 05”
Partnerzy wiodący:
Partnerzy:
Pierwszy bal „Warszawy pod krawatem” i pokaz kolekcji „Va Banque” zaprojektowanej przez moją osobę oraz Jana Adamskiego i Rafała Przetaka przy współpracy z marką Adam Feliks Próchnik.
Do zobaczenia wkrótce!!